ШМО класних керівників
Для керування виховним процесом в школі створено методичне об'єдання класних керівників.
Методичне об'єднання класних керівників – структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Проблема, над якою працює методичне об’єднання класних керівників:
Морально-духовий розвиток та соціалізація особистості через організацію особистісно-орієнтованого простору.
Мета: Формування професійного співтовариства вчителів, здатних на засадах інтеграції й застосуванні сучасних виховних технологій забезпечувати новий рівень виховання.
Кредо: Якщо хочеш змінити світ на краще, зберегти його чисту красу, незайману святість, починай це робити із себе не завтра, а сьогодні, з цієї хвилини.
Формули успіху:
- Найкращій засіб допомогти собі самому – це допомагати ще комусь;
- Дітей непотрібно виховувати, з ними потрібно товаришувати;
- Людина стає тим, хто він є, завдяки справі, яку робить;
- Чим більше віддаю себе дітям, тим більше від них одержую;
- Хто не дивиться вперед – залишається позаду;
- Кожна дитина – таланту перлина;
- Любіть те, що ви робите й робіть те, що ви любите;
- Щоб мати право навчати, треба постійно вчитися самому;
- Штурмуйте кожну проблему з ентузіазмом… наче від цього залежить ваше життя.
Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:
підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;·
озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів,
сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:
організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів;
координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі;
планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;
організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;
обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих групп педагогів, матеріалами узагальнення передового досвіду роботи класних керівників, матеріалами атестації класних керівників;
оцінює роботу членів об'єднання, клопочеться перед адміністрацією школи про заохочення класних керівників.
Документація шкільного методичного об'єднання класних керівників:
список членів методичного об'єднання;
річний план роботи методичного об'єднання;
протоколи засідань методичного об'єднання;
аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
Критеріями майстерності класного керівника є:
- Доцільність (за спрямованістю);
- Продуктивність (за результатами);
- Діалогічність (характер стосунків з учнями);
- Творчість (за змістом діяльності).
Мудрі поради для класного керівника:
- Потрібно любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком (І. Павлов).
- Інтелігентом не можна прикинутися (Д. Ліхачов).
- Увічливість виховується лише ввічливістю і нічим іншим (В. Джеймс).
- «Магічна десятка»: порахуйте до десяти, перед тим, як дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим (В. Джеймс).
- Мудрець шукає всього в самому собі, нерозумна людина – в іншому (Конфуцій).
- Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує мала перемога над самим собою (Л. Леонов).
- Перші кроки завжди найважчі (Р. Тагор).
- Хто не йде вперед, іде назад: стану нерухомості не існує (В. Бєлінський).
Якісний склад класних керівників
№ |
ПІБ вчителя |
Клас |
Освіта |
Рік народження |
Педстаж |
Категорія, звання |
|
1 |
Кузнецова Інна Миколаївна |
7
|
вища |
07.08.1969 |
25 роки |
Спеціаліст вищої категорії. Звання «Старший вчитель» |
Виховання національної свідомості, любові до землі, до рідноїмови, до свого народу |
2 |
Шишлова Тетяна Юріївна |
6
|
вища |
05.08.1976 |
19 років |
спеціаліст І категорії |
Виховання екологічної свідомості, любові до землі |
3 |
Саджениця Ірина Леонідівна |
9 |
Базова вища |
20.04.1984 |
5 років |
спеціаліст |
Виховання в учнів поваги до держави, її законів, до праці і людей праці |
4 |
Кузьменко Олеся Анатоліївна |
8
|
вища |
23.05.1988
|
3 роки |
спеціаліст |
Виховання в учнів правил культурної поведінки |
5 |
Грушко Анна Миколаївна |
5 |
Неповна вища |
14.12.1988 |
3 роки |
спеціаліст |
Виховання свідомого відношення до навчання та прищеплення стійких навичок культури поведінки |
6 |
Цегельна Олена Олександрівна |
2 |
Неповна вища |
16.04.1994 |
1 рік |
спеціаліст |
Виховання дисциплінованості, охайності, зібраності, згуртування дитячого колективу |
7 |
Костиль Світлана Василівна |
3 |
вища |
15.09.1971 |
24 роки |
Спеціаліст вищої категорії. Звання «Старший вчитель» |
Виховання дітей в сім’ї. співпраця сім’ї і школи. |
8 |
Раковська Надія Вікторівна |
4 |
Неповна вища |
08.10.1968 |
23 роки |
спеціаліст |
Розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх реалізації |
9 |
Мякіна Наталя Леонідівна |
1 |
Неповна вища |
06.04.1994 |
1 рік |
спеціаліст |
Виховання свідомого відношення до навчання та прищеплення стійких навичок культури поведінки |
План роботи МК
Тематика засідань
№ з/п |
ЗМІСТ |
Відповідальні |
І засідання (вересень) |
||
1. |
Проведення засідання з питань результатів виховної роботи у 2013 – 2014 році. |
Шишлова Т.Ю. |
2. |
Визначення основних напрямків методичної та виховної роботи на 2014 – 2015 н.р.. |
Лисак О.Р., Шишлова Т.Ю. |
3. |
Затвердження плану роботи ШМК класних керівників на 2014 – 2015 н. р.. |
Люта В.М. |
4. |
Проведення анкетування класних керівників з метою з'ясування труднощів у роботі. |
Шишлова Т.Ю. |
5. |
Затвердження планів виховної роботи. |
Люта В.М. |
Робота в період між засіданнями |
||
1. |
Консультації з питань виховної роботи для класних керівників. |
|
2. |
Оформлення класних куточків. |
|
3. |
Організація шкільного самоврядування. |
|
4. |
Участь у Тижні знань з безпеки життєдіяльності. |
|
5. |
Участь у Місячнику «Увага! Діти на дорозі!». |
|
ІІ засідання (листопад) |
||
1. |
Огляд літератури з проблем виховної роботи. |
Саджениця І.Л. |
2. |
Відвідування уроків та виховних заходів класного керівника, який працює в п’ятому класі в рамках адаптації учнів до середньої школи. |
Всі класні керівники |
3. |
Теоретичний семінар для класних керівників «Учнівське самоврядування як засіб підготовки дітей до життя в сучасних умовах». |
Костиль С.В., Кузьменко О.А., Грушко А.М. |
4. |
Участь у Місячнику правової освіти. |
Всі класні керівники |
Робота в період між засіданнями |
||
1. |
Аналіз результатів анкетування класних керівників. З'ясування, якої методичної допомоги потребують класні керівники. |
|
2. |
Участь у Тижні знань пожежної безпеки на тему: «З вогнем погані жарти, жартувати з ним не варто!». |
|
3. |
Участь у виставці учнівських поробок «Ми – талановиті». |
|
4. |
Анкетування батьків з метою виявлення труднощів у вихованні дітей. Підготовка до семінару «Педагогічна діагностика сімейного виховання і організація роботи з батьками». |
|
ІІІ засідання (лютий) |
||
1. |
Підведення підсумків виховної роботи за І семестр 2014 – 2015 н.р.. |
Лисак О.Р., Шишлова Т.Ю. |
2. |
Теоретичний семінар «Педагогічна діагностика сімейного виховання і організація роботи з батьками». |
Кузнецова І.М., Мякіна Н.Л. |
3. |
Портфоліо як засіб оцінки особистих досягнень учнів. |
Цегельна О.О., Раковська Н.В. |
4. |
Сучасні виховні технології та моделі учнівського самоврядування. Обмін досвідом. |
Шишлова Т.Ю., Грушко А.М. |
Робота в період між засіданнями |
||
1. |
Підведення результатів рейтингу класних колективів за І семестр 2014 – 2015 н.р.. |
|
2. |
Консультація з питань виховної роботи для класних керівників. |
|
3. |
Відвідування виховних заходів класних керівників, які атестуються. |
|
4. |
Участь у Місячнику боротьби з туберкульозом. |
|
ІV засідання (квітень) |
||
1. |
Ознайомлення з новими надходженнями фахової літератури. |
Саджениця І.Л., Шишлова Т.Ю. |
2. |
«Система стимулювання та заохочень у виховній роботі». Обмін досвідом. |
Раковська Н.В., Кузьменко О.А. |
3. |
Місячник профорієнтації. |
Саджениця І.Л. |
4. |
Інформація про стан відвідуваннями учнями навчальних занять, дотримування дисципліни і порядку в школі. |
Люта В.М. |
Робота в період між засіданнями |
||
1. |
Підготовка та проведення теоретичного семінару для класних керівників «Діагностичний метод для виявлення труднощів у виховній роботі». |
|
2. |
Виявлення нових технологій організації виховного процесу. |
|
3. |
Відвідування виховних заходів класних керівників, які атестуються. |
|
4. |
Участь у Місячнику озеленення і екологічної роботи. |
|
Vзасідання (травень) |
||
1. |
Підбиття підсумків роботи з виховання учнів у навчальному році та визначення завдань колективу на новий навчальний рік. |
Шишлова Т.Ю., Лисак О.Р. |
2. |
Проведення анкетування класних керівників та учнів за підсумками роботи за рік. |
Шишлова Т.Ю. |
3. |
Розгляд і узгодження методичних проблем і тем доповідей та методичних розробок на 2015 – 2016 н.р.. |
Всі класні керівники. |