Субота, 20.04.2024, 12:41
Вітаю Вас Гость | RSS

Долинська школа І-ІІ ступенів
Запорізького району Запорізької області

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Погано
5. Жахливо
Всього відповідей: 10
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
счетчик посещений

ШМК вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Склад ШМК

вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Голова ШМК:

Кузнецова І.М.

Члени:

Лисак О.Р.

Кузьменко О.А.

Саджениця І.Л.

 

Поки живе мова – житиме й народ, яко національність ...

От чому мова завжди має таку велику вагу в національному рухові,

От чому ставлять її на перше почесне місце серед головних наших питань.

Іван Огієнко‎

 

Методичне об`єднання вчителів суспільного-гуманітарного циклу працює над проблемою"Сучасні навчальні технології та їх використання на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу".

 

Завдання на 2014/2015 н.р.:

1. Спрямувати роботу на виконання державних стандартів освіти, виконання законодавчих та нормативних документів.

2.Створити умови для підвищення рівня професійної майстерності вчителів.

3.Удосконалити науково – методичне забезпечення освітнього процесу у відповідності з потребами педагогічних працівників.

4.Забезпечити визначення рівня сформованості педагогічних компетенцій кожного педагога.

5.Сприяти розвитку і впровадженню інновацій в навчально – виховний процес.

 

ПЛАН  РОБОТИ

шкільної методичної комісії

вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Долинської ЗШ І – ІІ ступенів

на 2014/2015 н.р.

 

Засідання 1 (серпень)

Зміст

Відповідальні

1

Аналіз  роботи  ШМК  за  2013/2014  навчальний  рік.

 Кузнецова І. М.

2

Вивчення  методичних рекомендацій щодо вивчення предметів

суспільно-гуманітарного циклу.

Кузнецова І. М.

3

Ознайомлення  з  новими  навчальними  програмами   предметів

суспільно-гуманітарного циклу для учнів 6 класу та вивчення Державного

стандарту

Лисак О. Р.

4

Розгляд та затвердження календарно-тематичного планування предметів

суспільно-гуманітарного циклу

Кузнецова І. М.

5

Затвердження  плану  роботи  ШМК  на  2014/2015  навчальний  рік

Кузнецова І. М.

 

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

 

1.

Підготувати  і  провести  відкриті  уроки. Наробки надати до 15 листопада

Члени ШМК

2.

Працювати  над  пошуками  нових  шляхів  підвищення  орфографічної  та 

пунктуаційної  грамотності  учнів

 Члени  ШМК

3.

Підготувати  огляд  новинок  методичної  літератури.

Саджениця І. Л.

 

 

 

 

 

Засідання 2 (жовтень)

ТЕМА: Формування життєвих компетентностей учнів .

МЕТА.  Обговорення  інноваційних  технологій  у  методиці  формування життєвих компетентностей учнів на уроках суспільно-гуманітарного циклу. 

 №

Зміст

Відповідальні

1.

Доповідь  на  тему:  „Формування життєвих компетентностей учнів на

уроках української мови”.

 Кузьменко О. А.

2

Засідання «круглого столу». Обмін досвідом роботи з теми доповіді

Члени ШМК

3.

Огляд  новинок  методичної  літератури  з  теми.

Саджениця І. Л.

4.

Відвідування й  обговорення  відкритих  уроків.

Члени  ШМК

5.

Організація,  підготовка  та  проведення  відзначення  у  школі  Дня 

української  писемності  та  мови

Кузнецова І. М.

Кузьменко О. А.

 

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

 

1.

Підготувати  огляд  новинок  методичної  літератури

Саджениця І. Л.

2.

Підготувати  завдання шкільного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури, конкурсу ім.П.Яцика

Члени ШМК

 

 

 

Засідання 3  (лютий)

ТЕМА:  Самостійна робота учнів, спрямована  на  розвиток творчих  здібностей школярів. 

МЕТА.  Розглянути  варіанти  практичного  застосування  інноваційних технологій  на  уроках    з  метою підвищення  якості  та  ефективності  навчального  процесу. 

Зміст

Відповідальні

1.

Доповідь  на  тему:  „ Самостійна робота учнів на уроках спрямована  на 

розвиток творчих  здібностей  учнів ”.

Саджениця І. Л.

2

Засідання «круглого столу». Обмін досвідом роботи з теми доповіді

Члени ШМК

3.

Відвідування  та  обговорення  відкритих  уроків  з  теми.  Творча  дискусія. 

Обмін  досвідом.

Члени ШМК

3.

Ознайомлення  з  новинками  методичної  літератури.

Саджениця І. Л.

5.

Обговорення  підсумків  ІІ   етапу  Всеукраїнських  олімпіад  з  предметів

гуманітарного циклу..

Лисак О. Р.

 

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

 

1.

Підготуватися  до  проведення  круглого  столу  на  тему:  „Впровадження 

нестандартного  підходу  до  організації  творчої  діяльності  учнів  та  розвитку 

у  них  інтересу  до  вивчення  предметів  під  час  проведення  позакласних  та 

позашкільних  заходів”.

Члени ШМК

2.

Огляд  новинок  методичної  літератури,  періодичної  преси.

Саджениця І. Л.

3

Виготовити роздатковий матеріал з окремих тем навчального матеріалу з предметів суспільно-гуманітарного циклу

Члени ШМК

 

 

 

Засідання 4( квітень)

ТЕМА.  Нові  методики  та  підходи  в  організації  позакласної  та  позашкільної  роботи з  метою  підвищення  інтересу  учнів  до  культури  рідного  краю,  поглиблення знань  з  мови  ,  літератури,історії. 

МЕТА.  Сприяти  організації  позакласної  роботи  як  засобу  виховання  любові  дорідного  слова,  підвищення  загального  культурного  і  морального  рівня  учнів. 

Зміст

Відповідальні

1.

Круглий  стіл  на  тему:  „Впровадження  нестандартного  підходу  до  організації 

творчої  діяльності  учнів  та  розвитку  у  них  інтересу  до  вивчення  предметів 

під  час  проведення  позакласних  заходів”

Члени ШМК

2.

Огляд  новинок  методичної  літератури  з  теми.

Саджениця І. Л.

3.

Відвідування  та  обговорення  уроків  та  виховних  заходів.  Обмін  досвідом.

Члени  ШМК

4.

Звіт  про  виконання  навчальних  програм.

Лисак О. Р.

 

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

 

1.

Організація  роботи  консультативних  пунктів  для  учнів  9-х  класів.

Члени  ШМК

2.

Звіт-презентація  про  участь  учнів  у  творчих  конкурсах.

Члени ШМК

 

                                                                      

Засідання 5(травень)

ТЕМА.  Підведення  підсумків  роботи  ШМК  вчителів  суспільно-гуманітарного  циклу протягом  2014/2015  навчального  року.

МЕТА.  Узагальнити  й  проаналізувати  ефективність  і  результативність  роботи  ШМК  протягом  навчального  року.  

Зміст

Відповідальні

1.

Звіт  голови  ШМК  про  роботу  протягом  навчального  року,  об’єктивна  оцінка 

діяльності  методичного  об’єднання,  досягнень, недоліків та  визначення 

шляхів  удосконалення  роботи  ШМК  у  наступному  навчальному  році.

Кузнецова І. М.

3.

Інформація  про  участь  учнів  школи  у  творчих конкурсах.

Члени  ШМК

5.

Звіт  учителів-предметників  про  виготовлення  дидактичних матеріалів.

Члени  ШМК

 

Аналіз роботи ШМК за 2013-2014 н.р.

У 2013-2014 н.р. вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу планувалося згідно з оновленою нормативною базою освіти та інноваційними підходами до викладання предмета. Вчителі у своїй діяльності спиралися на знання Закону України «Про засади державної мовної політики», Концепції мовної освіти, Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки та сприяли формуванню мовленнєвих, комунікативних, мовно-літературних компетентностей учнів відповідно до вимог нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Особливу увагу на специфіку освіти звертали ті фахівці, які працювали в 5-х класах за новими базовими програмами та підручниками.

Визначальною ознакою вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу за новою програмою є зміщення акцентів на готовність учнів застосувати здобуті знання, вміння й навички для розв’язання проблем, що виникають у реальному житті.

Вивчення української літератури спонукало учнів до формування комунікативної комптентності, розвитку творчих здібностей, виховання в них духовних цінностей, естетичного смаку та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова.

Вчитель української мови і літератури Кузнецова І. М. сумлінно працювала з кандидатами шкільних олімпіад; постійно підвищувала фахову майстерність; опановувала інноваційні та комп’ютерні методи навчання.

Учні вчителя української мови і літератури Кузнецової І. М. брали активну участь у конкурсах та контрольно-оцінювальних заходах, як-от:

  • олімпіади з української мови та літератури (учениця 8 класу Свириденко Євгенія посіла ІІІ місце у ІІ (районному етапі);
  • мовно-літературному конкурсі імені Шевченка (учениця 8 класу Сириденко Євгенія та учениця 6 класу Данільчак Євгенія посіли ІІІ місце у ІІ (районному) етапі);
  • День української писемності. (Виховний захід «О мово рідна, хто без тебе я»);
  • брали участь у конкурсі «Альбус» (7 чоловік);
  • 200-річчя від дня народження Т. Шевченка. (шкільне свято - «Ми до тебе йдемо, Тарасе»);
  • літературні години «Урок Кобзаря»;
  • відкриті уроки з української мови та літератури.

Протягом року готувала випускників до здачі ДПА, складала тестові завдання, поповнювала дидактичний матеріал, розробляла портфоліо здібних та обдарованих дітей.

Кузьменко О. А.., вчитель української мови та літератури, впродовж навчального року застосовувала пізнавальні методи навчання. Діти вчилися працювати в групах, у парах.

Систематично впроваджувалися такі методи, як «Мозковий штурм», «складання сюжетного ланцюжка», «Мікрофон». Протягом року вивчала ставлення учнів до предмету, ступінь інтересу до навчальних занять.

Готуючись до уроків, розробила серію тестів з української мови, провела відкритий нетрадиційний урок  зі світової літератури, розробила ряд уроків з української мови та літератури для 7 класу. З учнями школи підготувала і провела тиждень світової літератури.

Протягом навчального року намагалася створити сприятливі умови для самореалізації дитини як індивідуальності.

Лисак О. Р., вчитель англійської мови, у 2013-2014 н.р. працювала над темою «Застосування ІКТ у розвитку творчих здібностей на уроках англійської мови».

Провела пошукову роботу з метою накопичення аудіозаписів для навчальної ланки. Підготувала цикл фізкультхвилинок на уроках англійської мови для учнів 5-9 класів.

Було проведено відкритий урок у 8-му класі на тему «Музика».

Діти вчилися працювати в парах, групах. Систематично застосовувала різноманітні методи навчання, а також аудіоматеріали (пісні, скоромовки, діалоги).

Для 9 класу підготувала дидактичний матеріал «Захист довкілля». Для 5-7 кл. – презентації «Великобританія», для 8-9 кл. – презентації для вивчення і застосування граматики часу групи «Perfect».

Активно накопичувала наочний матеріал для 5-7 класів.

Протягом навчального року намагалася створити сприятливі умови для самореалізації учня і глибокого засвоєння навчального матеріалу.

Саджениця І. Л., вчитель історії, працювала над темою «Активізація розумової діяльності учнів на уроках історії». Вона широко використовує в навчально-виховному процесі інформаційні технології, інноваційні методи навчання.Учителем створено банк власних презентацій для проведення уроків з історії, правознавства, а також  для виховної роботи. Вона застосовує їх на уроках та виховних годинах.  Для проведення уроків з використанням ІКТ Ірина Леонідівна використовує фрагменти програми MS Power Point призначеної для створення і демонстрації презентацій, мультимедійних проектів у вигляді набору слайдів. В створенні презентацій беруть активну участь учні. Приклади: «Герої Крут»,  «Є права кожного із нас»; «Конституція - Основний Закон держави», «Конституційні права і свободи людини і громадянина», «Що означає бути громадянином держави», з історії України у 8 класі: Вчитель історії Саджениця І. Л. підготувала і провела відкриті уроки «Початок національно-визвольної війни під проводом Б. Хмельницького».

Ірина Леонідівна бере завжди активну участь у позакласній роботі школи. Готує Тижні історії та правознавства, відкриті виховні заходи «Запалимо свічки пам’яті», «Золоті дзвони єдності України»

В період між засіданнями проводилась така робота: відвідування та обговорення відкритих уроків, індивідуальна та групова діяльність з підготовки завдань для учнів, які виявляють підвищений інтерес до предметів суспільно-гуманітарного циклу, проведення анкетування серед учнів 5-8 класів з метою виявлення схильності до вивчення предметів, педагогічні читання, огляд методичної літератури та аналіз моніторингу якості знань учнів.

            Вчителі Лисак О. Р. (вчитель англійської мови), Саджениця І. Л. (вчитель історії) та Кузнецова І. М. (вчитель української мови та літератури) вже другий рік поспіль стають переможцями районного етапу та учасниками обласного етапу «Освіта Запорізького краю».

В роботі ШМК можна виділити і ряд недоліків, зокрема: недостатньо уваги приділялось індивідуальній роботі з обдарованими дітьми у вчителів Кузьменко О. А., Саджениці І. Л. та Лисак О. Р. і – як наслідок - відсутність переможців районних олімпіад з української мови (8 клас), англійської мови, історії. Вчителі  мають мало друкованих матеріалів та вкрай неохоче беруть участь у районних та обласних педагогічних конкурсах.

 Педагоги ШМО проводять постійну роботу з поповнення кабінетів методичною літературою, дидактичними матеріалами для проведення навчально-виховного процесу.

Тому , як наслідок із вище зазначеного, слід продовжити роботу над такими завданнями:

1. Спрямувати роботу на виконання державних стандартів освіти, виконання законодавчих та нормативних документів.

2.Створити умови для підвищення рівня професійної майстерності вчителів.

3.Удосконалювати науково – методичне забезпечення освітнього процесу у відповідності з потребами педагогічних працівників.

4.Сприяти розвитку і впровадженню інновацій в навчально – виховний процес.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів